Ehkä kaikkien aikojen pitkäkestoisin paloautoprojekti on saamassa ainakin jonkinlaisen käänteen, kun ilmeisti Länsi-Uudenmaan kaikki ,muutamia vuosia matkalla olleet sammutusautot ja raivausauto viimein otetaan käyttöön. Sammutusautoja on käytetety enemmän tai vähemmän pikin syksyä ja talvea, mutta raivausauto on tehnyt kaikkein pisintä retkeä kohti LUPin asemia, ja ilmeisesti tälle viikonlopulle oli asetettu ( taas kerran ) yksi käyttöönoton " viimeinen" takaraja.
Monet käänteet nähnyt projekti, markkinaoikeudessa käynyt , pariin kertaan kilpailutettu, ja oman tosi-tv lähetyksen 45 minuuttia ohjelmaan myös aikanaan saanut hanke hakee kyllä vertaistaan.
Linkki MTVn juttuun:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/45-minuuttia-espoo-ostaa-paloautoja-kartellisakot-saaneelta-yhtiolta/2334388
Mukaan vedettiin itävaltalaisen valmistajan saamat miljoonien kartellisakot,tarjouspyynnön muut toimittajat pois rajaavat vaatimukset , ja Espoossa tarjouspyyntöä valmistellut henkilö, joka oli autojen myyjän palveluksessa vielä edellisenä vuonna.
Pelastuslaitoksen henkilökunta on antanut julkisesti suoraa palautetta aiheesta, laitoksen projektissa mukana henkilö antaa julkisuudessa ympäripyöreitä vastauksia, ja myyjä toteaa huolettomasti lausunnoissaan " sitä saa, mitä tilaa..." ( Pelastustieto 3/2016)
Just, just...
Aika tiukkasävyinen oli laitoksen väen lausunto auton sisätiloista, ja niiden ahtaudesta sekä kaluston sijoittelusta . . " Aina on uusia asioita vastaan epäluuloja, koulutuskysymys... " totasivat laitoksen edustaja, entinen myyjäliikkeen työntekijä ja myyjän edustaja lehtihaastattelussa ..
Siitä sitten vaan kouluttamaan henkilökuntaa, miten vedetään vatsa sisään, ja pää alas ,kun tullaan sisälle autoon..
Ilmeisesti Länsi-Uusimaa voi tästä lähtien palkata vain hobitteja uusiin virkoihin, sillä uusien autojen sisätilat ovat saman kokoiset kuin pari viikkoa sitten maata kietäneessä IVECOn kevytpaloautossa, testattu on...Niitä olisi muuten saanut 8 kpl kolmen sammutusauton hinnalla, kun kevytauton hintoja esittelypäivässä kysyttiin...
Muuten voisi toivoa että autoille kaiken jälkeen löytyisi edes jokin paikka johon ne kelpaavat, kukaan ei tunnu enää olevan kovin halukas tekemään niillä töitä, sitä paitsi nehän on kohta vaihtoiässä...
Ilmeisesti ainakin Karkkilaan on sijoitettu jokin uusi mielenkiintoinen yksikkö , koska paloaseman vieressä Muu vaara liikennemerkin alla on ensin lisäkilpi " Paloasema", ja sitten toinen kilpi jossa lukee "Varokaa liikkuvia työkoneita", ilmeisesti jokin näistä uusista, uusi raivuri ehkä...?
Harmi kun eivät olleet tallissa, olisin käynyt katsomassa kuuluuko auton varustukseen käätöaura, kylvökone, ja syksyä varten perunannostohihna... mutta ne oli tietysti jossain maaseudulla varmaan käyttökoulutuksessa..