Johtavaa tilanteenhallintaa vuodesta 1998

Tervetuloa sivustolle Rescue.fi
28.11.2020 kello 04:53


 Forum Index > Lelut ja työkalut > Pelit ja Vehkeet New Topic Post Reply
 Toyto Hiacen muistolle
   
Darth Vader
 10.03.2011 kello 19:08 (Read 4382 times)  
MMMMM
Moderator

Status: offline


Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Täydellinen sokki kaiken keskellle paukahti uutisiin:

Hiacen uusimmat moottorit eivät täytä vuoden 2012 alussa voimaan tulevia EURO 5 normeja ja pikku japanilaiset ovat ilmoittaneet että so what, ei haittaa eikä meidän moottoreita aleta muuttelemaan.

Näin niitä ei enää erittäin suurella todennäköisyydellä tuoda EURO-alueelle 2012 alun jälkeen, ja Suomen suosituimman pakettiauton tarina on historiaa.

Siis eikö mikään ole pyhää...

Itse yli puoli miljoonaa kilometriä kolmeen eri Hiaceen ajaneena tuo herätti suuria tunteita. Lähtemättömasti ovat jääneet mieleen ne lukuisat kerrat kun pikku Hiace on jäänyt kiinni pihamaille jauhamaan paikoilleen, kerta kun laturin hiilet alkoivat tuikuttaa kojetaulua joulukuusena ja
ehkä herkin hetki kun pikku pakuni jätti keskelle Kehä kolmosta jouluruuhkaan, kun kytkin paloi kaamean katkun kera...
Kaikki ne kylmät talviaamut ilman Webastoja,viima pyyhki upeasti pitkin hyttiä ja ikkunat olivat aina kirkkaat.

Vanhimman version väliseinä oli irrotettava ja joku idiootti hukkasi sen kerran keskellä talvea firmassa kun olin lähdössä työreissulle, oli muka pitänyt tehdä " joku homma " ja se oli nostettu jonnekin mustaan aukkoon piiloon,en saanut heti uutta varaosana ja niin ajettiin hiukan avarammassa autossa ilman väliseinää pari päivää , lämmityslaite luonnollisesti oli hiukan alimitoitettu koko auton lämmitykseen...

Nyt olen suunnitellut Pienet Hiacet r.yn perustamista, ja alamme lobata eduskuntaehdokkaita .Ne jotka lupaavat ajaa Hiacen omistajan oikeuksia, saavat äänet varmasti. Japanilaiset tuotteet joutuvat nyt ankaran painostuksen kohteeksi kunnes vaatimuksiin Hiacen myynnin jatkamisesta suostutaan, aion mm. liittyä samaan ryhmään kuin eräs tuttava, joka on jo vuosia ilmoittanut pääkaupunkiseudun taksikeskukseen tilausta tehdessään ettei pihaan saa lähettää japanilaisvalmisteista taksia.

Myös ruokakaapin sisältö meni uusiksi ja itämainen japanilainen inkivääritahna vaihtui heti kiinalaiseen tuoreeseen inkivääriin, perkele näytän kyllä että meille ei vittuilla.

Nyt jos koskaan on aika puolustaa pienen Hiacen oikeuksia!

Linkki surulliseen ja järkyttävään uutiseen;

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/toyota-hiace-loppuu-milla-suomi-nyt-kuljettaa

Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 
Profile Email
 Quote
Tiikeri Puinen
 10.03.2011 kello 19:47  
++++-
Dirika

Status: offline


Registered: 05/14/05
Posts: 632
Isäukolla oli aikoinaan Haisuleita kaksin kappalein. (ei siis samaan aikaan, vaan peräkkäin) Vm:t 87 ja 91:nen. Tuolla vanhemmalla ajelin kun kortin sain, mutta oma pirssi oli vielä hankkimatta. Se oli hauska peli rattivaihteineen, varsinkin kun juuri tuolloin vaihdevivuston jonkin sortin simpukka oli hajalla, eikä autoon saanut pakkia päälle. Piti aina miettiä miten ja mihin pysäköi. Ja virtalukko oli vasemmalla.

Jälkimmäistä lainailin työajoihin toisinaan. Yhdet ja samat kirjallisuusveljekset yrittivät sitä tien päällä pariin otteeseen ostaa. Kyseinen kikotin myös varastettiin, mutta löytyi Tuusulasta metsän siimeksestä hyvissä voimissa vierailla kilvillä. Joku raksa sillä oli jäljistä päätellen käyty keikkaamassa. Kyseinen vekotin teki sitten lopuksi kuten kaikki muutkin eläkeläiset ja muutti etelään. Ei tosin Epsanjaan vaan vähän alemmas.

Nykyisen työn puolesta on tullut ajeltua satunnaisesti muutamia melkein uusia Haisuleita. Onhan ne kyllä kaukana 2000-luvusta ergonomialtaan ja disainiltaan. Tuttu autoalan ihminen tiesi kertoa, että jopa merkin oma myyjä oli joskus näistä uudemmista todennut, että "Paskojahan ne on". Ylihintaisiakin ja silti suomalaiset ostaa, kun eivät Tojotaa paremmasta tiedä. Raukat.

Mutta joo. Luukku auki, kamat sisään, luukku kiinni ja kulutus on varsin inhimillinen. Käytettynä hyvä ostos jos osuu hintaluokka ja kunto kohdilleen.

"Mutta mitä tekee Volvo-hanskat kirjahyllyssä...?"
 
Profile Email
 Quote
209
 11.03.2011 kello 12:53  
+++++
Ministeri

Status: offline


Registered: 02/20/04
Posts: 1281
Poikkeus vahvistaa säännön. Autoissa (Lada, Wartburg, Trabant, Rolls Royce, Bentley) virtalukko on vasemmalla. Tojota ei ole Auto.

Toimii kaljana, autona ja linnana - WARTBURG. Ajat mukavammin - elät leveämmin!
 
Profile Email
 Quote
Admin
 11.03.2011 kello 14:14  
AAAAA
Admin

Status: offline


Registered: 01/01/02
Posts: 1678
Autottomilla on aina omat ongelmansa.

FRN Networks - Global Solutions
 
Profile Email Website
 Quote
Darth Vader
 15.03.2011 kello 19:18  
MMMMM
Moderator

Status: offline


Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Japanissa osataan ottaa asiat tyylillä, ja Toyota-konserni on myös osoittanut surunvalittelunsa maanjäristyksen uhreille konsernin pääjohtajan sanoin etusivulla.

Koko konsernin tehtaat ovat myös suljettuna ainakin tämän viikon.

http://www.toyota-global.com/

Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 
Profile Email
 Quote
kippari
 15.03.2011 kello 20:03  
++---
Säädösvalmisteluavustaja

Status: offline


Registered: 09/26/05
Posts: 172

Rapulan parantaminen ryypyllä on lähes yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantamien pieremällä!
 
Profile Email
 Quote
kippari
 24.03.2011 kello 08:36  
++---
Säädösvalmisteluavustaja

Status: offline


Registered: 09/26/05
Posts: 172
Toyota on japanilainen autonvalmistaja ja hiace sen alkeellisimpia tuotoksia. Yhtiön valmistamat autot ovat tunnettuja kierrosherkistä moottoreistaan ja ylivoimaisensta kiihtyvyydestään, jonka vuoksi nuoret amikset käyttävät niitä. Suomessa elää sitkeästi käsitys japanilaisten autojen keskimääräistä paremmasta kestävyydestä. Tämä myytteihin perustuva uskomus on peräisin 1970-luvulta, jolloin mm. saksalaiset autot olivat kalliita eivätkä vastaavasti ranskalaiset olleet vielä täysin sisäistäneet laatuajattelua autonvalmistuksessa. Kun vielä huomattavan osan Suomen autokannasta muodostivat neuvostoliittolaisvalmisteiset autot, oli helppo suunnata lapsenuskoinen autojumalointi halpoihin japanilaisautoihin, joiden ajettavuus oli jo silloin huomattavan alkeellisella tasolla.

Tätä helpottivat vielä suomalaisluonteen sinisilmäinen herkkäuskoisuus sekä saituus. Heikkoon ajettavuuteen yhdistyi Suomen oloissa hilpeä ruostumisherkkyys, mikä kuutioitui korin osien korjauskelvottomuutena, kun silkkipaperin ohuita peltejä ei voinut korjata hitsaamalla niiden ruostuttua puhki jo alle kahden vuoden käytön jälkeen Suomelle tyypillisessä tiesuolakylvyssä. Tosiasiassa japanilaiset autot eivät ole muiltakaan osin kestäneet käyttöä ns. länsimaalaisia autoja paremmin milloinkaan.

Ajettavuudeltaan ja tilojen käytöltään tämän hetken japanilaisautomallit vastaavat melko tyypillisesti vuoden 1974 Lada 1200 L:ää. Japanilaisten autojen suosio perustuu samaan uudistumis- ja aloitekyvyttömyyteen ja epäitsenäisyyteen, joka on johtanut Suomessa erilaisiin tuhoisiin ilmiöihin, kuten sosialidemokratia, peruskoulu ja talvinopeusrajoitukset.

Nykyään tästä itäautojen massatuotteesta on saatavilla myös korealais-vietnamilainen halpamalli Lexus, jonka erkoisuuksiin kuuluu mm. veivillä käynnistettävä starttimoottori. Toyotan tavoin myös Lexus on suunniteltu muita kopioimalla, vaihtelevalla menestyksellä tosin. Tehdas on joutunut ottamaan takaisin myynnistä eriä, joissa on kampiakselin karvapäällysteen nukka tukkinut airbagin laukaisumekanismin. Toyotan airbagit ovat Romaniasta alihankinnalla tuotettuja käytettyjä vuohen keuhkoja.

Toyota on leluauto, senhän huomaa jo nimestäkin, onhan siinä "toy", sekä siitä että nykyään jopa toyotan muovipuskuritkin ruostuvat.
HiAce, eli tutummin "Haisu", onkyllä oikeasti loppujen lopuksi paska sekä autona että "kuljettimena". Tämän legendaarisen pakettiraketin ensimmäisen polven autot liukenivat Suomen tiesuolaan, ja harvoista pelastujista melkein kaikki ovat sittemmin emigroituneet Afrikkaan linja-autoiksi. Hiace on tullut tunnetuksi erityisesti väärentäjien, salakuljettajien, kauppiaiden ja muiden epämääräisten pienyrittäjien perusautona.



Rapulan parantaminen ryypyllä on lähes yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantamien pieremällä!
 
Profile Email
 Quote
Darth Vader
 24.03.2011 kello 17:16  
MMMMM
Moderator

Status: offline


Registered: 01/28/04
Posts: 2789

Hiace on tullut tunnetuksi erityisesti väärentäjien, salakuljettajien, kauppiaiden ja muiden epämääräisten pienyrittäjien perusautona.


Suurin piirtein kaikilla noilla nimillä minua onkin joskus kutsuttu...
Terveisin nimimerkki 3 Hiacea / 550000km

Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 
Profile Email
 Quote
Tiikeri Puinen
 24.03.2011 kello 20:11  
++++-
Dirika

Status: offline


Registered: 05/14/05
Posts: 632
Quote by: kippari

Heikkoon ajettavuuteen yhdistyi Suomen oloissa hilpeä ruostumisherkkyys, mikä kuutioitui korin osien korjauskelvottomuutena, kun silkkipaperin ohuita peltejä ei voinut korjata hitsaamalla niiden ruostuttua puhki jo alle kahden vuoden käytön jälkeen Suomelle tyypillisessä tiesuolakylvyssä.



Muistuu mieleen sanonta: "Saksalainen insinööri keksi laitteen, jolla auton pelti voitiin maalata molemmilta puolilta. Japanilainen inssi kehitti tuota laitetta niin, että pelti pystyttiin lopuksi vetämään maalien välistä pois"

"Mutta mitä tekee Volvo-hanskat kirjahyllyssä...?"
 
Profile Email
 Quote
Content generated in: 0.23 seconds
New Topic Post Reply

Normal Topic Normal Topic
Sticky Topic Sticky Topic
Locked Topic Locked Topic
New Post New Post
Sticky Topic W/ New Post Sticky Topic W/ New Post
Locked Topic W/ New Post Locked Topic W/ New Post
View Anonymous Posts 
Anonymous users can post 
Full HTML Allowed 
Censored Content