Tervetuloa sivustolle Rescue.fi 28.03.2024 kello 13:08

Rescue.fi

Ammattilainen


Status: offline

repa ratti

Forum User
Hallitopäällikkö
Registered: 04/30/05
Posts: 10
Olen jo vuosia miettinyt mikä tekee pelastajista ammattikuljettajia.Vuosien liiman haistelun jälkeen näin valon tähän asiaan.Kuopion kouluhan se vastaus on.Ajatelkaa kuinka 1,5 vuotta tekee kenestä vaan ammattilaisen ja näistä vielä moninkertaisen ammattilaisen.Haisteltuani vielä liimaa hetken päädyinkin siihen tulokseen, että kaikki maailman pelastajat on rahtareita ja kaikki rahtarit ovat pelastajia. Kuka väittää että suomessa on työvoimapula, kun ammatteja voidaan näin helposti yhdistellä..
 Quote

Status: offline

Darth Vader

Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Ilmankos ne sairaankuljettajatkin puhuvat aina rahtikirjan täyttämisestä... Huolintaliikkeen ne vielä vois perustaa,sitten olis kaikki toimialat samassa. Tässä ohjeita esimerkiksi joulupukin kuljettamiseen vaikeissa olosuhteissa,paina download ja odota hetki,se on sen arvoista... http://www.meulie.net/download.php?view.221
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 Quote

Status: offline

idi

Forum User
Säädösvalmisteluavustaja
Registered: 03/21/04
Posts: 212
No niin herra AKT varmaan siis haluaan että palokunnan autoja saa ajaa vain kuljetusalan ammattilainen? Mikä tekee kuljettajasta ammattilaisen? Tietääkseni esim Fazerin pulla Volvoa kuin Rööri & Roopen loka-autoa saa ajaa ammatikseesn kukatahansa joka omaa C-luokan ajokortin, linja-autoa D-kortilla jne. tämän jälkeen hänestä siis tulee KULJETUSALAN AMMATTILAINEN, koska hän tekee sitä ammatikseen! On valitettavaa myös huomata että monellekkaan kuljetusalan AMMATTILAISELLE liikenneturvallisuus valistus esim ole mennyt perille, käyttävät hyvin harvoin turvavöitä mottona "mä oon ammattilainen mä tiedän mitä mä teen, mä en aja kolareita" unohtavat turvavälin, kiilaavat törkeästi perustellen sitä että mä teen tätä ammatikseni antakaa mulle tietä jne! Asia mikä pitää muistaa myös on hyviä kuljettajia ja taitavia kuljettajia, heidät eroittaa siitä että hyvä kuljettaja ei joudu sellaiseen tilanteeseen josta taitava kuljettaja saattaisi nipin napin taitojensa ansiosta selviytyä!
"Idi Amin on loistotyyppi ja kova pelimies, mutta hänen päänsä on umpiluuta ja asiat tulee selittää hänelle lyhyin, yksinkertaisin lausein".
 Quote

Status: offline

Darth Vader

Forum User
Moderator
Registered: 01/28/04
Posts: 2789
Quote by: idi

No niin herra AKT varmaan siis haluaan että palokunnan autoja saa ajaa vain kuljetusalan ammattilainen? Mikä tekee kuljettajasta ammattilaisen? Tietääkseni esim Fazerin pulla Volvoa kuin Rööri & Roopen loka-autoa saa ajaa ammatikseesn kukatahansa joka omaa C-luokan ajokortin, linja-autoa D-kortilla jne. tämän jälkeen hänestä siis tulee KULJETUSALAN AMMATTILAINEN, koska hän tekee sitä ammatikseen! On valitettavaa myös huomata että monellekkaan kuljetusalan AMMATTILAISELLE liikenneturvallisuus valistus esim ole mennyt perille, käyttävät hyvin harvoin turvavöitä mottona "mä oon ammattilainen mä tiedän mitä mä teen, mä en aja kolareita" unohtavat turvavälin, kiilaavat törkeästi perustellen sitä että mä teen tätä ammatikseni antakaa mulle tietä jne! Asia mikä pitää muistaa myös on hyviä kuljettajia ja taitavia kuljettajia, heidät eroittaa siitä että hyvä kuljettaja ei joudu sellaiseen tilanteeseen josta taitava kuljettaja saattaisi nipin napin taitojensa ansiosta selviytyä!

Juu vielä hetken saa ajaa,mutta ei kauaa,asiaa on täällä käsitelty näin: http://www.rescue.fi/forum/viewtopic.php?forum=7&showtopic=4167 Itse itseäni lainaten: Vuoden 2009 syyskuun 10. päivään asti tavallinen C-kortti riittää ammattiautoilijana toimimiseen ja se antaa luvan ajaa nykykäytännöllä myös mitä tahansa kuorma-autoksi rekisteröityä ajoneuvoa, myös isoja punaisia autoja. Sen päivän jälkeen ammattiliikenteeseen uutena kuljettajana pyrkivän on suoritettava 280 tuntia kestävä pakollinen ammattiautoilijan peruskoulutus. Muutoksen jälkeen 18v. täyttänyt saakin ensin ns. pikku-C kortin jolla saa ajaa vain enintään 7500 kg painavaa pienkuorma-autoa. Varsinaisen ison C-ajo-oikeuden ikäraja,eli nykytasoa vastaava raja,nousee 18 vuodesta 21 vuoteen. Jos haikailee myöhemmin isomman auton rattiin,on suoritettava iso-C osuus korttiin ja mikäli sen lisäksi haikailee ammattikuljettajaksi ,on vielä tämän lisäksi suoritettava edellä mainittu 280 tuntia tutkintoa. Ennen näitä päiviä jo alalla olevien on suoritettava viiden vuoden kuluessa viikon mittainen täydennyskoulutusjakso. Pelastusajoneuvojen kuljettamisesta kysyttyjä poikkeuksia ei ainakaan vielä näissä versioissa näkynyt, joten aika näyttää miten käy. Ja ilmaista tämä ei tietenkään ole ,nykyhinnalla 280 tuntia lisää olisi n. 2000 euroa lisää. Lisäksi on laskettu että n. puolet autokoulujen kuorma-autoista jää tarpeettomiksi kun käytäntö muuttuu.
Jos olet epävarma, mumise hiljaa, jos olet kusessa, delegoi
 Quote

Status: offline

esanahka

Forum User
Amattilainen
Registered: 02/06/04
Posts: 406
Quote by: repa ratti

Olen jo vuosia miettinyt mikä tekee pelastajista ammattikuljettajia.Vuosien liiman haistelun jälkeen näin valon

Siitähän se "ammattilaisen" tunnistaa,VALOISTA "AMMAttilaiset"kun näkevät kaiken hieman usvassa jopa todellisuuden. Nesteelläkin pelastaja n pitää suorittaa tankkaaminen aurinkoisenakin päivänä niin kuin "ammattilainen" sumuvalot päällä Taitaa teiden päällä olla liikaa "liimaa" liikenteessä kun seuraa '"ammattilaisia" Raitista vuoden alkua niille jotka sitä sitten viettävätkin. Niin joo suurimmassa osassa autoja ja kulkuneuvoja saa ikkunan auki niin poistuu "liima" hgöyryt ja samalla loppuu myöskin sumu/usva
Sääli on ilmaista. Halveksunta pitää ansaita!!
 Quote

All times are UTC. The time is now 01:08 PM.

  • Normal Topic
  • Sticky Topic
  • Locked Topic
  • New Post
  • Sticky Topic W/ New Post
  • Locked Topic W/ New Post
  •  View Anonymous Posts
  •  Anonymous users can post
  •  Full HTML Allowed
  •  Censored Content